torstai 16. tammikuuta 2014

Mini projektia pukkaa...

puikot ovat saaneet taas kiitettävästi kyytiä tällä viikolla,onneksi valikoimaakin riittää niin eivät pääse hajoilemaan ;) Sain meinaan viime viikon lopulla äitiltä postia jossa oli mm. Novitan ipana-lehti. Olin äitiä pyytänyt sen minulle hommaamaan,olin saanut vihiä että lehti pitää sisällään hyviä ohjeita niin tottakai semmonen pitää myös minun saada ;) Minusta on tulossa ensi kesänä täti joten jo senkin takia tuleva täti tarvitsee uusia idean poikasia. Minulle tulee kestona Novita- lehti ja on tullut jo muutaman vuoden tänne Belgiaan ja mikä on suuri harmi jonka olen tässä vuosien saatossa huomannut että juuri nämä erityis numerot eivät kuulu enään kestotilaukseen :(  Aikoinaan kun Novita-lehti rupesi minulle tulemaan,sain vielä erityis numeroita mutta kahteen viimeiseen vuoteen niitä ei ole tullut,netti-sivuilta ei saa kunnon kuvaa erityislehtien sisällöstä,eikä kyseisten lehtien ohjeitakaan kaiketi siellä julkaista. Tämäkin ipana-lehti on ilmestynyt jo viime vuoden alkupuolella joten lehden saatavuus oli jo melko heikko mutta äidin onnistui se vielä Novitan korian tehtaanmyymälästä minulle löytämään...hyvä äiti!




No,mitä lehdestä oli ihan ensimmäisenä kokeiltava oli tietysti angry birdsit...Olen netistä etsiskellyt aikaisemmin angry bird- hatun ohjeita mutta mitään mielenkiintoista ei ole eteen osunut.Virkattuja hattuja paljon mutta niissä ei ole ollut jotenkin vaan sitä näköä jota olen kaivannut. Tässä ipana-lehdessä sattui olemaan mustan angry bird- hatun ohje mutta halusin tehdä nimenomaan punaisen linnun ja rupesin ohjetta vähän muuntelemaan ja kyllä siitä minun mielestä ihan vihainen lintu tuli ;)


Lehdestä löytyi myös ihana viirullinen neuletakki joten oli pakko aloittaa pieni muotoinen projekti. Hatut joita olen tähän mennessä tehnyt ovat tulleet käden käänteessä koska ovat kooltaan esim. neuletakkiin verrattuna pieniä. Olen aikaisemminkin tehnyt neuletakkeja ja neuleita mutta niissä menee aina enemmän aikaa ja minun perus "vikani" on se että jos en saa nopeasti jotain valmiiksi niin se jää hyvin herkästi lojumaan tylsistymisen yllättäessä ja olen huomannut aloittaneeni toisen työn ;) Haasteellisuutta tässä neuletakissa lisää myös se että teen sen ohuemmasta langasta jota olen aikaisemmissa neuleissa käyttänyt, lähinnä juuri siitä syystä että työt valmistuvat nopeammin kun käyttää paksumpaa lankaa mutta kaunista on jälki ohuemman langan kanssa. Katsotaan miten hänen käy ;)



Viimeistelin myös pari aikaisemmin tekemään hattua.Hatut olivat olleet jo hyvän aikaa valmiina mutta toiseen en ollut löytänyt oikean kokoista nappia päälaelle ja toinen näytti sinällään liian yksinkertaiselta enkä tiennyt mitä siihen lisätä.


Tämän hatun olin tehnyt jo kauan aikaa sitten siskolleni, nyt siinä on mieleinen nappi päälaella ja voin ruveta tekemään hattuun sopivia lapasia...saisikohan sisko nämä tänä talvena jo käyttöön? ;)


Tämä hattu valmistui samalla kun tein seepra- hatusta ensimmäistä koevedosta,tässä hatussa raidat olivat liian paksut seepra hattuun mutta jostain syystä en raaskinut hattua purkaa vaan tein kokonaan uuden ja päätin koristaa tämän hatun yksinkertaisella tupsulla. Yksinkertainen on kaunista,ajattelen minä!


Nyt tarvitsee pistää hihat heilumaan, imuri laulamaan (kuulostaa ihanammalta kuin todellisuudessa on...vihaan imuria) ja nopeasti kaupan kautta ennenkuin lapset pääsevät koulusta.
Kivaa päivää kaikille,sau!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti